TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0018
Tehetséges Európa - testvériskolai kapcsolatok kialakítása
Hiánypótló
pályázati
programot
zárt
le
sikeresen
a
Dancs
Lajos
Ének-zenei
Általános
Iskola
és
Alapfokú
Művészeti
Iskola
Nagyecseden.
"Tehetséges
Európa
-
testvériskolai
kapcsolat
létrehozása"
című
testvériskolai
projekt
kedvezményezettje
a
Klebelsberg
Intézményfenntartó
Központ
Mátészalkai
Tankerülete
volt,
amelynek
koordinálásában
az
Európai
Unió
támogatásával,
az
Európai
Szociális Alap társfinanszírozásával 17 millió forintból szerveztek programokat a nagyecsedi diákoknak.
2014.
szeptember
1-jén
indult
el
a
projekt
hosszú
előkészület
után.
A
Dancs
Lajos
Iskola
testvériskolája
az
Erdélyben
található
Hosszúmezei
Általános
Iskola
volt.
Az
együttműködés
keretében
a
hazai
intézményből
30,
a
határon
túli
iskolából
10
diák
kapcsolódott
be
a
projektbe,akiket
a
nagyecsedi
tanulók
már
tavasszal
meglátogattak
saját
iskolájukban,
majd
június
végén
a
Balatonon
nyaraltak
együtt.
Szakmailag
elismert,
országos
hírű
művészekkel
és
sportolókkal
is
találkozhattak
a
gyerekek.
A
Magyar
Versmondók
Egyesületének
programjain
első
sorból
élvezhették
Huzella
Péter
és
Radványi
Balázs
Kossuth-díjas
előadóművészek,
Gerendás
Péter
Liszt-díjas zeneművész, a Sajtkukacz együttes, valamint Bakos-Kiss Gábor és Olt Tamás, a Nemzeti Színház művészeinek előadását.
Minden
hónapra
jutott
egy
előadás,
emellett
pedig
iskolán
kívüli
tanóra
keretében
idegen
nyelvi
kurzuson
és
interaktív
foglalkozássorozaton
vehettek
részt
a
diákok.
Balatonszemesi
nyaralásukról
egy
filmes
stáb
dokumentumfilmet
készített,
amit
a
többi
program
fotóival
együtt
bárki
megnézhet
a
projektre
létrehozott
nagyecsed.testveriskolak.com
weboldalon.
A
filmben
a
fellépők
is
nyilatkoznak
a
találkozás
élményéről:
Molnár
Ferenc
Caramel,
a
Kávészünet
zenekar,
a
Children
of
Distance
együttes,
a
tinédzserek
körében rendkívül népszerű Szabyest, és Katus Attila hatszoros aerobic világbajnok is ellátogatott hozzájuk.
Hetente
egyszer
beszélgettek
a
diákokkal
a
pedagógusok
az
önkéntesség,
az
Európai
Unió,
a
határon
túli
magyarok
és
a
külföldi
partneriskola
témájában,
amiket
nagyelőadásokon,
külső
szakemberektől
is
meghallgathattak
a
gyerekek.
Három
alkalommal
zajlott
játékos csoportfoglalkozás is, amelyen státuszgyakorlatokat, improvizációs feladatokat oldottak meg a diákok közösen.
Amellett,
hogy
a
projekthez
kapcsolódó
jelentős
értékű
papírírószert
is
biztosította
a
pályázat
az
iskola
számára,
lehetőséget
teremtett
a
tanulóknak,
hogy
a
sajátjuktól
eltérő
életminőségű
és
helyzetű
társakkal
kerüljenek
együttműködő
kapcsolatba,
ezáltal
a
résztvevő
tanulók
kompetenciái,
köztük
a
szociális
kompetenciái
fejlődjenek.
Reményeik
szerint
mindez
hozzájárul
a
tanulmányi
eredményeik
és
iskolai
eredményességük
javulásához,
társaikhoz,
a
közösséghez
való
kapcsolatuk
fejlődéséhez,
illetve
a
közös
programok
segítették
a
tanulók
egymás
iránti
előítéletességének
csökkenését
észrevétlenül,
játékos,
ismeretterjesztő,
zenei
és
irodalmi
alapon.
A projekt szakmai vezetője Lutter Imre Radnóti-díjas előadóművész-drámapedagógus, a projektmenedzser Tóth Katalin, az
intézmény vezetője.
A Balatonszemesi tábor képei...
A fenntartási időszakban készült beszámolók:
Dancs Lajos Általános Iskola